Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące parkingu
Po co mam pobierać bilet z parkometru jak i tak pierwsze 90 minut jest darmowe?
- Bilet pobrany z parkometru i umieszczony przed przednią szybą uprawnia do darmowego postoju na parkingu przez 90 minut.
Dlaczego muszę wpisywać numer rejestracyjny podczas pobierania biletu z parkometru?
- Wpisanie numeru rejestracyjnego jest nieodzowne podczas postępowania reklamacyjnego w przypadku np.: gdy kierowca zapomniał umieścić w samochodzie lub zgubił pobrany bilet i otrzymał wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej wystawione przez kontrolera, wówczas może ubiegać się o anulowanie informując w reklamacji ,że pobrał bilet dla danego numeru rejestracyjnego.
Otrzymałem wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej, ale przedtem pobrałem bilet , gdzie złożyć reklamacje ?
- reklamacje można składać pod adresem https://parking.atpark.pl lub pocztą na adres: ATPark Sp. z o.o. Sp. k. 43-384 Jaworze, ul. Stokrotek 51
Czy mogę parkować dłużej niż darmowe 90 minut?
- Tak, można parkować dłużej, w tym przypadku należy uiścić odpowiednią opłatę w parkometrze.
Po co te parkometry i zerowe bilety ?
- System został wprowadzony by zapewnić miejsce parkingowe klientowi przyjeżdżającego na zakupy. Od wielu lat obserwowaliśmy, że parking przeznaczony dla klientów był wykorzystywany przez kierowców pracujących, czy mieszkających w śródmieściu. Kierowcy ci pozostawiali swe pojazdy na wiele godzin blokując miejsca parkingowe przeznaczone dla klientów.
Czy nie prościej byłoby wprowadzić szlabany i system wydania biletów przy wjeżdżaniu na parking?
- rozważaliśmy taki system, ale ten rodzaj jest bardzo awaryjny oraz przy obecnej ilości wjeżdżających na parking pojazdów mógłby stanowić dodatkowe obciążenie do i tak zakorkowanego centrum miasta.